sâmbătă, 5 iunie 2010

Guy Gilbert

 Guy Gilbert (născut în 1935 la Rochefort-sur-Mer, France) este preot catolic şi educator francez.
Îşi desfăşoară activitatea la Paris dar şi la „stâna” de la Faucon.

Este un preot al excluşilor, al celor din stradă sau din închisori, marginalizaţii societăţii.
Un preot în afara „normelor” (pentru o reală solidaritate adoptă ţinuta, limbajul şi modul de viaţă al celor de care se ocupă) dar nu şi în marginea Bisericii.
Un preot al vagabonzilor dar şi al prinţilor. În martie 2003 a participat, la cererea printului Laurent de Belgia, la oficierea slujbei de cununie a acestuia cu Claire Coombs.
O figură foarte mediatizată, foarte prezentă în viaţa publică, luând atitudine vizavi de tot ce se întâmplă în lume…
probabil cel mai cunoscut preot in Franta dupa abatele Pierre.
A fost decorat de statul francez în cursul anului 2005 cu Legiunea de Onoare, înmânată de însuşi abatele Pierre.
Guy Gilbert despre

Frumuseţea va salva lumea

La Stâna din Provence primesc tineri delincvenţi multirecidivişti. Aceşti tineri n-au avut drept peisaj decât blocuri de beton. Mi-am dat seama destul de repede că le era frică de noapte. Voinici vânjoşi care atacă oamenii şi jefuiesc turiştii au spaimă de noapte. Ei sunt denaturaţi de oraşul luminat de lampadare odată cu venirea serii. Nu cunosc noaptea şi de aceea se tem de ea.

Am remarcat de asemenea că tinerilor noştri le este frică de linişte atunci când sosesc la noi. Încă din primele zile ei caută un local de noapte. Când le spun că există unul la şaptezeci de kilometri de noi ţipă de revoltă. Iar când le spun că cel mai apropiat magazin care vinde tutun se găseşte la cinci kilometri… fac atac cardiac. La un an după sosirea la ferma noastră a unui tânăr l-am însoţit la tribunal, la judecătorul lui. Avea un dosar afurisit. Dar s-a întâmplat un eveniment extraordinar atât cu judecătorul cât şi cu mine. Judecătorul, foarte educativ, în loc să-l condamne, a preferat să-i acorde o amnistie: „Înainte ajungeaţi săptămânal în faţa mea iar de un an de zile nu v-am revăzut niciodată. N-aţi comis nici un alt delict. Să nu mai reîncepeţi, s-a terminat.” La ieşirea din biroul judecătorului, tânărul mi-a cerut: „Guy, să ne întoarcem repede acasă, nu mai pot suporta zgomotul din oraş.” Mi-au plăcut imens cuvintele lui.
(Guy Gilbert – L’Evangile selon Saint Loubard,
Editions Philippe Rey, Paris, 2003
 sursa:http://www.ceruldinnoi.ro/pages/foto.htm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu