duminică, 21 februarie 2010

Dreptul la replica

Odata o maimuta, un hatru mamifer,
Prezenta la sedinta intr-un cocotier,
A explodat: “Surate, sunt foarte ofensata
Ca-n jungla hominida de mucava patata
A aparut o teza, vadit malitioasa,
Ca Homo ar descinde din stirpea noastra– aleasa.
Eu protestez salbatic, ranita in mandrie
Ca au zvonit in lume asa potlogarie.
Nu sufar comparatii cu tristul regn uman,
Ca mandra-s de-a mea frunte de pur urangutan
Si cum progenitorii maimuta m-au facut,
Sper sa n-ajung ca Homo, un josnic involut.

Pai, s-a vazut vreodata la noi atata ura?
Oare la noi se minte, se taie sau se fura?
Nu veti vedea in jungla, cat timp purta-vom coada,
Gorile divortate si prunci lasati pe strada.
Noi nu ascundem droguri, nu traficam munitii,
N-avem a lor stiinta, n-avem nici superstitii,
Nici carciumi, nici spitale, nici case de nebuni
Si nu platim pe altii sa faca rugaciuni.
N-o sa-ntalniti in hoarde vreun maimutoi corupt;
Avem miscari rapide, dar nu pe dedesubt
Iar daca facem salturi, nu trecem peste legi
Ca biologii lumii, metempsihoti, betegi.
Ati intalnit sub creanga vreun cimpanzeu betiv,
Gibon care sa-njure sau pavian parsiv?
Auzi la noi in boxe vreun urlet de natism
Sau alte bazaconii cu danf de ateism?
Cat am umblat eu creanga, scuzati, n-am observat
In obstea simiasca, cocotier privat,
Nici garduri si nici paznici, nici pui murind de foame
Sau omorati in taine de asa-zise mame.
Lipsesc si teroristii, n-avem eroi, nici duri,
Nici regi, nici prim ministrii, pe care sa-i injuri.
La mondiale, suntem, cu mult in urma, noi,
Incat n-am pus in scena nici chiar un prim razboi.

Vegheati sa nu se creada asemenea minune,
Sa nu apara-n jungla manipulari in masa
Si dogme si partide cu lupta lor de clasa.
Ma tem ca ne pandeste de-acum o cruciada
Spre convertirea hoardei in monstri fara coada.
E trist s-ajungi vreodata privit la Zoo Park
Dar maxima rusine-i sa pui pe altii-n tarc
Eu, chiar sa ma oblige, in vreun laborator,
N-as deveni port-bata si nici informator.
De-o sa vedeti vreodata ca-am coborat din pom
Maimutarind faptura care isi zice om,
Umbland dupa nimicuri, cu vreo gainarie,
Scotand ciudate “isme” cu mot din palarie
Opriti-ma la vreme sa nu evoluez
Si, ajungand “ca lumea”, sa nu stiu ce sa crez.
Daca-ntalniti prin jungla niscai pitecantropi,
Atunci, pentru banane urcati-va in plopi…
E-adevarat ca Homo a coborat ca soi,
Dar, bre, fiti rezonabili, n-a coborat din noi.”

by Florin Laiu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu