luni, 24 mai 2010

A ierta si a uita - a da si a primi


Atunci stapanul a chemat la el pe robul acesta si i-a zis: "Rob viclean! Eu ti-am iertat toata datoria, fiindca m-ai rugat. Oare nu se cadea sa ai si tu mila de tovarasul tau cum am avut eu mila de tine? (Matei 18:32,33)

Am auzit din intamplare cuvantul "forgive" , care inseamna a ierta. Deodata am inteles un lucru: iertarea inseamna a darui incredere in continuare. Daca analizam cuvantul "forgive", vedem ca in componenta lui se gaseste alt cuvant: "give", care inseamna a da. Ce poti sa oferi prin iertare? E simplu: o alta sansa, incredere, bucurie si multumire. in general, iertarea poate sa aduca multe bucurii omului care o primeste.
Am auzit si cuvantul "forget' , care inseamna a uita. Daca analizam si acest cuvant, putem observa ca exista si cuvantul "get", care inseamna a primi. Daca e greu sa ierti, atunci e mai bine sa uiti. De fapt, odata cu uitarea ne recapatam increderea in cei din jurul nostru.
Esti o fire iertatoare sau mai repede te razbuni pe cei care ti-au gresit? Nu uita ca poate si tie ti s-au iertat multe si la randul tau trebuie sa ierti sau sa uiti. Un lucru trebuie sa nu uiti insa niciodata: ca Isus a venit pe pamant pentru ca noi toti sa fim iertati, sa ni se ofere o alta sansa. Crezi ca ar fi bine sa-l dezamagim din nou? [Iulia]
Devotional-"Exercitii de trezire", Editura Prisma, Tg.Mures

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu